Tatueringar

Ja, jag vet inte om ni sett dom förr men jag har en del tatueringar på min kropp och troligtvis så blir det några fler. Tänkte visa er dessa. 





Denna gjorde jag halva i Thailand för några år sedan och den har sedan har jag byggt på den så den blev såhär. Riktigt nöjd med den. Jag tycker inte om när det är för mycket, som en stor "blaffa" liksom. Utan jag vill att det ska vara tunna linjer och att dom ska följa kroppen så det förskönar och inte förstör med en enda stor färgklick!

Denna är jag minst nöjd med. Inte för vad den står för utan för hur den ser ut. Jag gjorde den tillsammans med min bästa kompis Linda i Turkiet förra året. Det står Arkadas vilket betyder vänskap. Jag älskar vad den står för men utseendet på den var inte bra. Ångrar att vi inte gjorde den hos min andra tatuerare som jag också hade i Turkiet. Hmm.. ja hörrni, man får verkligen vad man betalar för. Jävla nybörjare!!




Den här gjorde jag också i Turkiet förra året och är min favorit. Hur den fick detta utseende är för att förra året så var jag ut och gick med min hund. Då fick jag först se en fågel och jag tänkte då på friheten, sen såg jag en överblommad maskros (ni vet en sån där som man kan blåsa på) och så tänkte jag på att när den är över överblommad så är den fortfarande vacker och sprider sina frön för att bilda nästa blomma, alltså en såkallad familj. Att jag valde en svala var för att den står för döden. "Ta vara på dagen tills döden" är vad denna står för i princip. Sen fick jag en vision av hur den skulle se ut på min arm. Och så började jag rita upp en slarvskiss. Sedan pratade jag med min bästa vän Fia och skickade över skissen och försökte förklara på att ungefär hur jag ville ha den (HON ÄR GRYM PÅ ATT SKISSA, RITA, SY, JA, ALLT SOM HAR MED DEN KREATIVA SIDAN ATT GÖRA). Fia fattade direkt vad jag ville och så visade hon mig denna en vecka senare. Det var som klippt och skuret - den skulle jag ha! :) Helt underbart att ha min egna (fias) design på armen. Och Fia - nu har du ärrat mig för livet! Moahahahah!!! 

(kolla Fias blogg btw - klicka HÄR)

Om ni undrar vad det står så står det: Carpe diem, friends, love, family. 

Hoppas ni får en bra dag! Nu ska jag iväg och jobba och sen ska jag åka till skolan en snabbis för att sedan åka till min sömmerska!

<3 Tjoollaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0