.




Om inlägget: Jag bävar för att visa er...


Madde skriver:

Förstår att du tycker att det är jobbigt.
Eksem är inget att leka med! Jobbiga saker! :(
Kan du inte gå till läkaren och kolla vad de säger?

Svar:

Ja, det är verkligen jobbigt och jag har haft samma problem i hela livet. Men dock så tycker jag att det blivit sämre på senare år. Jag får mer och oftare.. när jag väl blivit av med ett utslag så dyker nya upp. Särskilt under tiden då vädret ändras, vet inte om det är kroppen som försöker ställa om sig eller liknande och att övergången från kallt till varmt och omvänt kan göra att huden blir lättare torr osv.

Hur som helst, som svar på din fråga här nu då så kan jag säga att jag varit hos läkaren ett flertal gånger men fått samma svar varje gång och samma salvor varje gång. De tycker att jag ska smörja in mig på hela kroppen minst 1 gång om dagen och vara NOGA med detta, vilket jag har svårt att vara... :P höhöhö så egentligen så kan jag kanske skylla mig själv men jag försöker men det är inte så himla lätt att komma ihåg plus att när jag väl tycker att jag verkligen ansträngt mig och försökt komma ihåg det så har det inte fungerat iaf.

Mina utslag är återkommande och kommer gärna på samma ställen eller sprider sig till något ställe tätt intill.


Emma skriver:

vad har du för salva? jag ska ha en kortisonsalva som du kan använda på halsen och i armhålan. Men för ögat behöver du något speciellt. Läkare!?

Svar:

Jag använder nu för tillfället en hudsalva som heter repair som är till för väldigt väldigt torr hy. Denna använder jag på alla torra områden och fläckar som jag har på kroppen (inklusive ögat) i och med att den är oparfymerad.

Jag anväder en mild och en lite starkare kortisonsalva på hals/rumpa/mage/lår där jag också har en massa torrfläckar och eksem. Använde den milda salvan förr på ögat men det blev ingen förbättring direkt så det slutade jag med, särskilt nu när min mor sa att den förtunnar huden :P Inte efter en så kort stund som jag använt den utan efter några år men ändå, som sagt mina eksem är återkommande :P haha ^^ Liksom man har ju redan så lite hud på ögonlocken!

Sen använder jag en salva som heter Pevaryl under armen som jag tror har börjat fungera nu men fasiken vad de ska klia konstant!

Sen brukar jag vanligtvis använda en salva som heter dactacort på ögat men den tog slut efter förra gången jag var likadan för den måste skrivas ut av läkare.


HOPPAS NI FÅTT SVAR PÅ ERA FRÅGOR!

Kommentarer
Postat av: Emma - Make Up Freak

hmm.. jag tror dock du skulle behöva en starkare kortisonsalva för kroppen. Jag är också sån ju, med återkommande eksem. Jag har fått Elocon utskrivet förr... det har funkat bra för mig.

2010-09-16 @ 20:56:17
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0