.



Om inlägget grubblar:

Okänd skriver:

Varför ska du lära dig och bo ensam? När du/ni kan lära er att bo tillsammans? Man kan ha ett "partyliv" fast man bor tillsammans med någon.


Svar:

Okej, jag vet att det låter helt jävla korkat när jag skriver det på det sättet. Det jag menar med allting är inte att vi ska göra slut eller så utan fortfarande vara tillsammans men att man bor på olika håll.

Och visst kan man ha ett partyliv även fast man bor tillsammans med någon, det är inte så jag menar, jag ska försöka förklara bättre för er/dig hur jag menade.

Anledningen till att jag kanske vill/ville flytta själv är simpel. Bara för att jag någon gång i mitt liv ska ha bott ensam, fått tagit hand om allting själv och känna att det är mitt eget. Min mamma tex har aldrig bott ensam, vilket hon kan ångra lite grann. Man vill ju som sagt prova på så mycket som möjligt och jag tror dessutom att det är nyttigt.

Och visst, jag kan lära mig att bo ihop med Joakim men när man inte är van att bo ensam så är det lätt att man lägger över en del på pojkvännen respektive flickvännen och det vill jag inte ska hända. Jag vill känna att jag hjälper till där hemma precis lika mycket som Joakim faktiskt också gör!

Detta är varför jag vill flytta själv, men for the record så håller vi på och söker lägenheter nu och jag står i kö på några stycken! Kan få reda på om ja vi får lägenheten redan imorgon :) Så NEJ, jag flyttar ihop med honom till vårat eget istället.

Hoppas att du fått svar på tal nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0